Skip to main content
MAKAN-MAKAN DI PETANG HARI DEPAN TV 😂
23/7/2018

Hai assalamualaikum gaiss jumpa lagi kita harini !! (Terlebih excited pulak 🙈)

Hahaha aku pun tak tahu nak cite apa untuk post makanan kalini tapi simple simple je la ea 😗 . Nak dijadikan cerita harini akak aku ajak aku keluar cari barang dia dan aku pun ikut jela dengan rela hati dan terpaksa sebab plan aku nak duduk rumah je sebab semalam seharian aku keluar. Tapi taknak banyak cakap aku pun ikut jela permintaan dia dan ada satu syarat dia mesti kena belanja aku makan 😂. Dan dia pun setuju dan apa lagi gaiss mari kita keluar dengan gembira dan cacing cacing dalam perut aku menari kesukaan 😂.
Lepas satu satu kedai kitaorang pergi dan satu pun takde yang berkenan di hati. Biasalah perempuan lepas sebelah,sebelah kedai dia pergi walaupun dah dapat barang yang kita nak tapi tetap jugak nak usha usha kedai lain. Aku ni punya la gigih carikan barang yang dia nak tu. Yang tu tak kena yang ni tak kena aihh apalah nasib daku ini 😂. Tapi sebab sayang dan sebab dia nak belanja aku makan aku pun rajinkan la diri tolong carikan apa yang dia nak.
Cari punya cari dan jumpalah barang yang dia nak tu dan aku punya suka aku senyum je sepanjang jalan nak menuju kaunter bayaran tu. Cashier tu pandang pelik je aku . Hahaha biarlah dia tak tahu yang aku dah penat gila tolong cari barang akak aku tu. Tapi takpe,kena la ikhlas kan 😎.
Lepas je bayar,aku pun tuntut la janji dia yang dia nak belanja aku makan. Alaa makanan yang biasa pun okay apa asalkan perut konyang suka hati 😆. Bila dia offer kfc aku taknak,mcD pun taknak nak request dominos dia tak suka pulak dan akhirnya aku pilih jela marrybrown. Lagipun aku dah lama tak makan kat situ. 
Sebab dia nak belanja,aku pun paw kaw kaw la dia hahaha (takdelah 🙈) aku pun order la ayam,nasi lemak marry brown pastu dengan beger dia. Gambar dia aku ada snap tapi aku rasa aku dah terdelete kot 😣. So tak dapat nak tunjuk kat korang.
Aku dengan dia makan dengan puas. Not bad la rasa dia. Kena la dengan harga yang dia tetapkan. Yang paling aku suka nasi lemak dia. Sedap gilerrr 😆. Makan kat situ pun dah habis dan akak aku tanya nak beli pape lagi tak? Dia dah offer dan aku on jela order makanan lain tapau bawak balik rumah. Hikss !
Gambar makanan ni aku lupa la apa nama dia tapi sedap,rasa kari pastu ada kentang,fish cake pastu apa lagi ntah 😂. Aku tak ingat. Tapi serius sedap dan kalau ada peluang aku nak ajak akak aku makan kat situ lagi. InsyaAllah.

Balik je dari jenjalan,aku ambik makanan tu dan terus ngap depan tv sambil layan sinetron hahaha mak mak sangat. ! 😆

Ok la gaiss,jumpa next posting pulak. Bubbbye 😗

Assalamualaikum ! 



Comments

Popular posts from this blog

                  Chicken chop with family ❤                                  22 / 09 / 2018 Assalamualaikum semua ! 🙈. Aku nak cite pasal makanan western pulak 🙊. Bismillahirrahmanirrahim nazira mulakan cite ye 😗. Ok,ahad minggu lepas 22/09/2018 ayah aku ajak la berjalan petang petang bersiar siar. Yelah kan duduk kat rumah je pun tak best jugak kan so kitaorang satu family jalan jalan la sekitar Muar Bandar Diraja 👑.  Seronok tengok gelagat manusia kat situ ada budak kecik comel comel ada orang tua yang tengah santai dan tak lupa juga ada pasangan hangat bercinta duduk kat situ menikmati petang yang damai di tepi sungai. Kalau nak maghrib dapat tengok sunset. Auchhh 🙈🌅. Aku pun duduk la  dengan mak ayah aku,abang dan kakak. Tak lupa juga dengan nephew aku yang comel. Hazim darwisy ❤. Kitaorang semua nikmati la keindahan alam yang ada kat situ. Terbuka la sikit minda tu kan. Hehe yela duduk kat KUIM study kena la sekali sekala luangkan masa di luar. Dah